Piacvezető ásványvízgyártóból az élelmiszeripar meghatározó szereplőjévé válik a Szentkirályi Magyarország
Szentkirályi Magyarország – ezt az új vállalati márkanevet vezeti be az a vállalatcsoport, amelyhez a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. és a tavaly felvásárolt, a Pepsi termékek magyarországi gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cég is tartozik – jelentette be Balogh Levente, a vállalatcsoport elnöke és tulajdonosa mai sajtótájékoztatóján. A vállalatcsoport több mint 600 alkalmazottat foglalkoztat és két magyarországi üzemmel rendelkezik.
Tavaly januárban hozták nyilvánosságra, hogy a cseh KMV Csoport és a Szentkirályit piacvezetővé emelő Balogh Levente felvásárolja a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit. A GVH májusban hagyta jóvá a két vállalat integrációját, és novemberben megkezdődött a Pepsi üdítők, valamint élelmiszertermékek forgalmazási jogának átvétele.
Május 7-én tartott sajtótájékoztatóján jelentette be az ásványvízgyártó vállalat, hogy új vállalati márkanevet vezet be, amelyet az immáron kibővült vállalatcsoport fog használni a jövőben. A Szentkirályi Magyarország termékportfoliója így kiegészül új üdítőital- és snack termékekkel, amelyeket eddig a PepsiCo magyarországi partnervállalata gyártott és forgalmazott. Az eseményen bemutatták az integrált vállalat új ügyvezető igazgatóját; Berényi Attila felel ezentúl a vállalatcsoport irányításáért. A rendezvényen részt vett Alessandro Pasquale, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. tulajdonosa és a KMV Csoport vezérigazgatója is, aki elmondta, hogy a két cégnél felhalmozódott tudás és tapasztalat szinergiáinak kiaknázásával a Szentkirályi Magyarország még többféle vásárlói igényt tud majd kielégíteni a hazai piacon.
„Ma fontos mérföldkőhöz érkeztünk a 2015-ben kezdődött partnerségben. A KMV és a Szentkirályi egyaránt családi vállalkozásként indultak, és ma már Magyarország és a régió meghatározó élelmiszeripari vállalataivá nőtték ki magukat. A PepsiCo érdekeltségeinek felvásárlását követően gőzerővel dolgoztunk az integráción, és ma örömmel jelenthetjük be az új vállalati márkanév, a Szentkirályi Magyarország születését. A névválasztás pontosan kifejezi ragaszkodásunkat a gyökereinkhez, és a magyar piac és a magyar vásárlók iránti elkötelezettségünket” – hangsúlyozta Alessandro Pasquale.
A sajtótájékoztatón a magyar ásványvízpiac meghatározó szereplője, Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke és tulajdonosa is beszédet mondott, és kiemelte a közös szakértelem előremutató hatását: „A hazánkban évek óta piacvezető Szentkirályi-Kékkúti tavaly nemcsak megtartotta elsőségét, de tovább tudta növelni piaci részesedését. Őszintén hiszem, hogy a Szentkirályi Magyarország kiváló szakemberekkel támogatva tud tovább fejlődni, és kiemelkedő eredményeket elérni immáron nemcsak az ásványvíz-, de az üdítőital- és snackpiacon is.”
A két vállalat élére frissen kinevezett magyar szakember, Berényi Attila is megosztotta várakozásait: „Mától közösen tudunk gondolkodni, egyesült erőforrásaink révén még magasabb szinten leszünk képesek a fogyasztói elvárásoknak megfelelni és kiszolgálni azokat, valamint partnereinkkel és beszállítóinkkal együttműködni. Büszkék vagyunk arra, hogy 600 fős munkavállalói csapatunkkal, közel 300 féle termékünkkel a magyar piac meghatározó szereplője vagyunk.”